Projekt Comenius
II
(2011-2013)
Wizyta w Irlandii
(październik 2011)
W dniach
4.10 – 8.10.2011 roku dyrektor szkoły Małgorzata Tomaszewska,
koordynator projektu Comenius
Magdalena Zalega wraz z nauczycielkami: Aleksandrą Brandt, Iloną
Sapieją, Iloną Tałady, Anetą Gąsiorek
przebywały w Irlandii z wizytą w szkole partnerskiej w mieście Galway.
Było to
pierwsze spotkanie w ramach realizowanego międzynarodowego projektu. W
irlandzkiej szkole Scoil Nioclas Naofa
spotkali się wszyscy partnerzy: nauczyciele z Belgii, Austrii, Niemiec,
Cypru i Belgii.
Koordynator
projektu
Vera Cockuyt przedstawiła prezentację, która dotyczyła celów ogólnych
Comeniusa
oraz tematu projektu, czyli „It’s all about who I am and what I can”.
Zaprezentował wykład dotyczący specyfiki
oceniania kształtującego, jego zalet i korzyści. Dokonała analizy SWOT tego
rodzaju oceniania.
Następnie nauczyciele z partnerskich krajów pracowali nad analizą SWOT kierując
się własnym doświadczeniem i opinią.
Następnie przedstawiciele szkół prezentowali swoją szkołę, dokonując jej krótkiej charakterystyki.
Wszyscy
zwiedzili szkołę irlandzką. Zapoznali się z bazą lokalową, podziwiali
wyposażenie szkolnych pracowni
oraz pokojów do integracji sensorycznej. Szkoła irlandzka prowadzi 4 klasy dla
uczniów z autyzmem.
Są to klasy 4-6 osobowe dla uczniów 0d 4 do 12 roku życia. Nauczyciele
zobaczyli, z jakich pomocy dydaktycznych
korzystają irlandzcy nauczyciele pracując z uczniem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Poznali specyfikę pracy szkoły.
Dostrzegając podobieństwa i różnice między szkołami wymieniali się swoimi
doświadczeniami, dzielili się spostrzeżeniami i refleksjami.
Uzgodniono,
jaki będzie plan pracy w projekcie w miesiącach październik, listopad i
grudzień. Ustalono szczegóły następnego
spotkania – w miesiącu styczniu – w Austrii. Partnerzy zalogowali się i
wprowadzali swoje dane na platformę internetową projektu.
Uzgodniono, że tam będą zamieszczone wszelkie prezentacje, prace i szczegóły
dotyczące projektu.
Był również
czas na poznanie tradycji, kultury i obyczajowości Irlandii.
Nauczyciele mogli podziwiać piękno irlandzkiej przyrody – jej faunę i
florę.