POWRÓT

Projekt Comenius II
(2011-2013)


Comenius II w naszej szkole

        W latach 2011-2013 będziemy realizować zadania międzynarodowego projektu Comenius.
         Do projektu weszło 6 szkół podstawowych z sześciu europejskich krajów:

  • Szkoła z Łodzi z Polski
  • Szkoła z Galway z Irlandii
  • Szkoła z Wiednia z Austrii
  • Szkoła z Larnaki z Cypru
  • Szkoła z Rastede z Niemiec
  • Szkoła z Blankenberge z Belgii

Koordynatorem całego międzynarodowego projektu jest Vera Cockuyt ze szkoły Buitengewoon Onderwijs De Schuit
z miasta Blankenberge z Belgii. Szkolnym koordynatorem jest pani Magdalena Zalega. Językiem do komunikacji
z partnerami jest język angielski. Otrzymaliśmy  wsparcie finansowe z funduszy europejskich na pokrycie kosztów
podejmowanych działań i spotkania z partnerami - 20 000 Euro.

Tytuł projektu: 
„It’s all about who I am and what I can”.
"Najważniejsze jest to, kim jestem i co potrafię"

Projekt zakłada wymianę międzynarodową nauczycieli oraz nawiązanie kontaktów przez uczniów poprzez
wykorzystanie technologii komputerowej.

Oto szczegółowe założenia projektu: 

Nauczyciele szkół partnerskich będą poznawać swoje szkoły, poznawać ich specyfikę pracy, sposób nauczania,
oceniania uczniów oraz pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. We wszystkich szkołach
partnerskich uczą się dzieci ze specjalnymi potrzebami: z autyzmem, zespołem Downa, zaburzeniami zachowania,
deficytami wzroku i słuchu. Nauczyciel będą mieli wspaniałą okazję zaobserwować, jak radzą sobie nauczyciele
w innych szkołach europejskich, jakimi metodami pracują, jakich używają metod, pomocy dydaktycznych, rozwiązań.
Szkoły pracować też będą nad zmianą systemu oceniania uczniów. Idea projektu głosi, by szkoły partnerskie odeszły
od oceniania tradycyjnego, w którym to bierze się pod uwagę  stopnie, punkty, umiejętności i wiedza uczniów.
Szkoły mają za zadanie wprowadzić oceniania kształtujące: nauczyciele oceniać powinni wrodzone predyspozycje dziecka,
umiejętności, talent, radzenie sobie w różnych sytuacjach, nie tylko jego wiedzę. Nauczyciele powinni postarać się,
by uczeń otrzymał ocenę również od swoich rówieśników, rodziców  oraz umiał ją sobie wystawić sam (swojej pracy, zachowania).


POWRÓT