Projekt Comenius
II Tytuł projektu:
„It’s all about who I am
and what I can” |
Comenius w naszej szkole - podstawowe informacje Szkoły biorące udział w projekcie Charakterystyka oddziałów integracyjnych (ang.)
Strona
internetowa projektu: |
Rok szkolny 2012/2013
Wyjazd do Blankenberge -
maj 2013
(relacja z wizyty -
wersja PL
)
Wyjazd do Rastede -
styczeń 2013
(relacja z wizyty -
wersja PL
)
Wyjazd do Larnaki - listopad 2012
(relacja z wizyty -
wersja PL
)
Omówienie wizyty w Rastede
Dnia 29.01.2013 na zebraniu Rady Pedagogicznej pani dyrektor
Małgorzata Tomaszewska dokonała omówienia
wizyty naszych nauczycieli w szkole partnerskiej w Niemczech – w Rastede
– która odbyła się w ramach
realizowanego projektu Comenius. Pani dyrektor przygotowała prezentację, w
której przedstawiła specyfikę
niemieckiej szkoły i jej główne działania. Godne podkreślenia było to, że
jest to szkoła dla tzw. „trudnej młodzieży”,
w której nauczyciele znaleźli złoty środek w przeciwdziałaniu agresji i złym
zachowaniom. Okazuje się, że jest to
wspólna praca, która stanowi nieodzowny element w socjoterapii tych uczniów.
Uczniowie pracują w grupie,
skutecznie komunikują się, czują się współodpowiedzialni za efekt pracy
grupy, czują się potrzebni, ważni,
bo wiedzą, że robią coś pożytecznego. Uczniowie, pod czujnym okiem
nauczycieli, przygotowują posiłki dla
całej szkoły (uczą się gotować, piec, obsługiwać narzędzia kuchenne,
korzystać z przepisów) naprawiają rowery
i inne przedmioty codziennego użytku, mają pasiekę, uprawiają ogród. Uczą
się tego, co im się przyda w życiu.
Szanują dorosłych i ich słuchają. Nauczyciele pracują razem z nimi, są dla
nich wzorem, służą doświadczeniem i wiedzą.
Wizyta w szkole w Rastede
była kolejną bardzo wartościową lekcją dla naszych nauczycieli. Na pewno
niektóre elementy
będą wdrożone w życie codzienne naszej społeczności uczniowskiej. I tym
razem wizyta w ramach projektu Comenius
poszerzyła doświadczenia nauczycieli i okazała się cenną lekcją pedagogiki.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z wizyty w szkole partnerskiej (pobierz plik .ppt - 7mb)
Rok szkolny 2011/2012
Spotkanie w Łodzi - maj 2012
(relacja z wizyty -
wersja PL
)
Wyjazd do Wiednia - styczeń 2012
(relacja z wizyty -
wersja PL
)
Wyjazd do Galway w Irlandii - październik
2011
(relacja z wizyty - wersja PL
,
English version
)
IV Międzynarodowa Konferencja naukowo- szkoleniowa
EDUKACJA ZDROWOTNA „Szkoła – Uczeń – Zdrowie”
24.05.2012 w
Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych odbyła się
IV Międzynarodowa Konferencja naukowo- szkoleniowa EDUKACJA
ZDROWOTNA „Szkoła – Uczeń – Zdrowie”. Konferencja
podzielona została na dwie sesje: prof. dr hab. Iwona
Chrzanowska |
Dn. 15 XI 2011 r. odbyło się spotkanie rady
pedagogicznej naszej szkoły, podczas którego zostały przypomniane
podstawowe elementy
oceniania kształtującego (obszernie zasady oceniania kształtującego
zostały przedstawione radzie pedagogicznej na szkoleniowym
spotkaniu poprowadzonym przez p. K. Durnasia dn. 9 V 2011r. w naszej
placówce).
Po zebraniu, nauczyciele zostali poproszeni o
głębsze przeanalizowanie tematu oraz eksperymentalne wprowadzanie
poszczególnych
elementów OK na swoich lekcjach, a następnie wypowiedzenie się (poprzez
wypełnienie otrzymanej od p. A. Gąsiorek ankiety)
na temat wdrażania zasad ww oceniania oraz pozytywnego bądź negatywnego
wpływu tych elementów na proces uczenia się dzieci.
W ankiecie wzięło udział 21 osób z dwóch etapów nauczania, w tym przedstawicieli różnych przedmiotów nauczania.
Wyniki i interpretacja ankiety
(format .doc)
Prezentacja na zebraniu
Rady Pedagogicznej
Dnia 15 listopada 2011 r. pani dyrektor Małgorzata Tomaszewska,
koordynator projektu Comenius Magdalena Zalega
wraz z nauczycielkami: Aleksandrą Brandt, Iloną Sapieją, Iloną Tałady,
Anetą Gąsiorek biorącymi udział w wizycie
w szkole partnerskiej w Irlandii w Galway przedstawiły Radzie
Pedagogicznej na zebraniu prezentację
pt. "Zasady funkcjonowania szkoły podstawowej w Irlandii. Na podstawie
wizyty w Scoil Nioclas Naofa w Galway
w dniach 04.10.2011-08.10.2011 r. ze szczególnym uwzględnieniem
funkcjonowania w niej klas dla uczniów
autystycznych oraz klas integracyjnych”.
Nauczyciele dzięki prezentacji dowiedzieli się, jak wygląda codzienny dzień
zajęć w szkole podstawowej w Galway.
Usłyszeli o dobrych praktykach stosowanych w zaprzyjaźnionej irlandzkiej
szkole, dotyczących metod nauczania,
metod wychowawczych, kontaktów z rodzicami, organizacji pracy szkoły, pracy
z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ponieważ szkoły partnerskie w projekcie pracować też będą nad zmianą systemu
oceniania uczniów, pani Aneta Gąsiorek
przypomniała nauczycielom główne założenia oceniania kształtującego.
Zadaniem wszystkich nauczycieli będzie teraz
zastanowienie się i przeanalizowanie wszystkich stosowanych przez siebie
sposobów oceniania uczniów.
Zebrane dane zostaną przedstawione na spotkaniu partnerów w styczniu w
szkole w Austrii. Nauczyciele w naszej szkole
starają się oceniać również wrodzone predyspozycje dziecka, umiejętności,
talent, radzenie sobie w różnych sytuacjach,
nie tylko jego wiedzę. Nauczyciele dążą do tego, by uczeń otrzymał ocenę
również od swoich rówieśników,
rodziców oraz umiał ją sobie wystawić sam.