POWRÓT
Integracja w SP 111
Zebrane działania w
zakresie wspierania i włączania uczniów niepełnosprawnych w SP 111
oraz organizowanie przez SP 111 przedsięwzięć o charakterze włączającym
Zrealizowane programy i projekty przez SP 111 z Oddziałami Integracyjnymi w zakresie
"wspieranie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
w placówkach oświatowych".
1. Wycieczki i wyjazdy, wyjścia, imprezy integracyjne:
- Wyjście do kina na film Krudowie 2: Nowa Era -Klasa IVa
- Wycieczka edukacyjna do parku Hellenów. Przybliżenie historii Łodzi. Zabawy integracyjne 28 maja
- Wyjście do parku trampolin Saltos - zajęcia wychowania fizycznego pod okiem trenerów. Nauka podstawowych elementów akrobatycznych -20 maja
- Wyjście do Muzuem Miasta Łodzi, spacer i zabawy integrujące klasę kl.7c- 19.05.2021
- Muzeum za jeden klik : Twórcza edukacja on-line. Zajęcia edukacyjne z Muzeum Herbsta pt. „Podróże w czasie” 27 kwietnia -VI a
- Wspólna akcja (charytatywna, Klub Wolontariusza SP 111 i koło Caritas) siania kwiatków w ogródku szkolnym
- Wspólne zdjęcia, rozmowy, pizza w pierwszym dniu po powrocie do szkoły (kl. VIIIa)- 31 V
- 6 maja - Spotkanie integracyjne klasy 6a na terenie boiska szkolnego- nareszcie razem.
- Kl. 8a 31 kwietnia - spotkanie online, omówienie tradycji i wartości zwyczajów wielkanocnych, złożenie sobie życzeń i pozdrowień przez uczniów.
- 13 i 20 maja - spotkanie z uczniami online (podczas godzin wychowawczych), wymiana refleksji,
dodanie sobie wzajemnie otuchy przed egzaminem, pogadanka nt. radzenia sobie ze stresem przed egzaminem
- 31 maja - integracja uczniów klasy 8a - wspólne spotkanie klasowe,
wspólna zabawa integracyjna połączona z zabawami integracyjnymi i zakończone zjedzeniem pizzy.
2. Konkursy, w których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
Konkursy organizowane przez Samorząd uczniowski:
- Konkurs na plakat dotyczący życzliwości z okazji obchodów Dnia Życzliwości
- Konkurs na najpiękniejszą kartkę Walentynkową,
- Konkurs „Milion kroków”
3.Warsztaty
Kl.VIa -Warsztaty psychoedukacyjne na temat emocji i radzenia sobie z przejawami depresji.
Uczestnictwo uczniów, dyrekcji, nauczycieli, uczniów w przedsięwzięciach włączających o charakterze artystycznym,
sportowym oraz w konferencjach, spotkaniach, szkoleniach:
1. Udział nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach, samokształcenie i dzielenie się wiedzą
Szkolenia i konferencje:
- Praca nad trudnym zachowaniem u osoby z ASD
- Nerwica natręctw w wieku rozwojowym Konferencja Nauczyciel - dziecko - rodzic
- Webinar - Filmowa lekcja wychowawcza o stresie Warsztaty - Zdrowie psychiczne i dobrostan nauczycieli. Zarządzanie stresem.
- Webinar -Zdrowie psychiczne uczniów -z prof. Jackiem Pyżalskim
- Webinar -Trudne zachowania w grupie. -mgr Magdalena Peczyńska Famiga
- Webinar- „Intuicyjność i uważność w pracy - dziecko z problemami wychowawczymi”
- Webinar "Odkrywanie tego, co ukryte. Jak rozwijać indywidualny potencjał dziecka?"
- Webinar „Jak nie wypalać się zawodowo i życiowo?”
- I Sympozjum Polskiego Stowarzyszenia Socjoterapeutów i Trenerów Pt. Tożsamość socjoterapii w trybie online.
Uczymy: tolerancji, empatii, rozpoznawania emocji:
- Raz w tygodniu odbywały się w świetlicy zajęcia integracyjne dla dzieci, podczas których dzieci mogły trenować swoje umiejętności społeczne.
- Klasa 1b oraz 2b zrealizowały kolejne moduły Projektu Emocja . Jest to projekt którego celem jest:
- kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży;
- dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi;
- integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu;
- nauka szacunku wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem,
jak również cechami niewidocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm;
- budowanie przyjaznego klimatu integracji;
- nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy;
- eliminowanie zachowań agresywnych wobec siebie;
Integracja ze środowiskiem lokalnym: Współpraca ze znajdującymi się w pobliżu szkoły przedszkolami: lekcje pokazowe on-line dla dzieci,
prezentacje uczniów na temat ich zainteresowań i sposobów spędzania czasu wolnego, prezentacje na temat zdrowia.
1. Wycieczki i wyjazdy, wyjścia, imprezy integracyjne do:
- Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu - onieważ wszyscy wiemy, jak dużą rolę w hartowaniu dzieci i wzmacnianiu ich odporności ma przebywanie na świeżym
powietrzu, dlatego mimo mrozu, uczniowie z kl.1b wraz z Paniami założyli kurtki, kombinezony, czapki i szaliki i wszyscy ruszyli ku śnieżnej przygodzie.
- Klasa 2 b zorganizowała Tłusty Czwartek
- Klasa 2b zorganizowała Dzień Kota
- 19 marca powitaliśmy w naszej szkole wiosnę. Zielone ubrania i własnoręcznie wykonane motyle miały nam pomóc przywołać Panią Wiosnę.
2. Konkursy, w których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- Wystawa-konkurs
Uczniowie w ramach prowadzonych działań związanych z realizacją projektu "Oblicza dialogu" „Wszystko ma swój czas” mieli niezwykle kreatywne zadanie.
Wcielili się bowiem w projektantów mody i stworzyli przepiękne suknie ślubne inspirowane różnymi kulturami na świecie.
- W klasie 2b odbył się Klasowy Konkurs Recytatorski
- W klasie 2b odbył się Dzień konkursów
- Klasa 2b brała udział w Ogólnopolskim projekcie "Gang Fajniaków"- konkurs plastyczny
3.Warsztaty
W klasie I b odbyły się warsztaty uczące dzieci uważności, harmonii i zaufania. Warsztaty przeprowadziła pani psycholog.
1. Udział nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach:
- Studio Psychologiczne Tus dla dzieci z autyzmem i zespołem aspergera, Jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka
- Nowa Era Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole, Dziecko z mutyzmem w placówce oświatowej - rozumienie i metody pomocy
- Jak wspierać rozwój posturalny dziecka od poczęcia - webinar.(Fundacja na rzecz rozwoju - Inspirator - prowadząca: Marta Wiśniewska) 12. 2020r;
- Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem, żeby nas słuchały? - webinar (Strefa Wsparcia Pedagoga - prowadzący: Marek Stankiewicz) 12. 2020r;
- Afazja - przyczyny , diagnoza, terapia - webinar (Strefa Wsparcia Pedagoga - prowadząca: Aleksandra Skirgiełło)01. 2021r
- Praca z młodzieżą samookaleczającą się - Ośrodek Psychoterapii Sukces, Łódź, online
- W ramach współpracy z Zespołem metodycznym do Spraw Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej PO - MOC
 ( prowadzonego przez p. B. Nadarzyńską w ŁCDNiKP):
- został stworzony autorskim program : Przygody z matematyką (opracowanym i realizowanym w zeszłym roku szkolnym), informacja o nim jest
zamieszczona w plikach zespołu w ramach dzielenia się wiedzą z innymi nauczycielami;
- udostępniono też zdjęcia książek pomocnych w pracy z dziećmi z obszaru emocji, rozwijania logicznego myślenia, umiejętności językowych,
percepcji wzrokowej, słuchowej, które zostały zamieszczone w plikach zespołu w ramach dzielenia się wiedzą z innymi nauczycielami
Uczymy: tolerancji, empatii, rozpoznawania emocji:
- W lutym odbyły się w świetlicy pierwsze zajęcia integracyjne dla dzieci, podczas których dzieci mogą trenować swoje umiejętności społeczne.
Temat zajęć brzmiał „ Rozpoznajemy swoje emocje i wyrażamy je . Co wiesz o uczuciach i skąd się biorą emocje”.
Temat drugich zajęć dotyczył poznawania swoich mocnych i słabych stron.
-Klasa 1b oraz 2b zrealizowały III moduł Projektu Emocja "Moc słów". Dzieci z wielkim zaciekawieniem wysłuchały przepięknej i bardzo pouczającej bajki
o "ciepłym i puchatym". Uświadomiły sobie jak bardzo złe słowa mogą ranić , a jaką przyjemność mogą sprawić słowa "ciepłe i puchate" .
Współpraca i intergacja ze środowiskiem lokalnym
-Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 52 w Łodzi w ramach konkursozabawy Maluchy to Zuchy.
-Klub Wolontariusza SP 111, Koło Caritas, Koło PCK zorganizował 2 przedświąteczne akcje:
"Koszyczek dla Seniora"i "Marzycielska poczta".
Do akcji przyłączyło się bardzo wielu uczniów, których łączy chęć pomagania, zrobienia czegoś dobrego dla innych.
1. Wycieczki i wyjazdy integracyjne do:
- Wyjście VI c na Cmentarz Żydowski
- Spacer po Łodzi śladami Tuwima. Kl. 4b
- Wyjście kl. VIIIa na wycieczkę do Parku Staromiejskiego w Łodzi,
2. Konkursy, w których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- Konkurs z okazji Dnia Życzliwości dla klas 1-5 organizowany przez Samorząd Uczniowski klas 1-5
- Szkolny Konkurs Matematyczny pt. „Moja pracownia matematyczna”.
- Konkurs na plakat promujący Światowy Dzień Tolerancji pt."Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba"
3.Warsztaty
W klasie I b odbyły się warsztaty uczące dzieci uważności, harmonii i zaufania. Warsztaty przeprowadziła pani psycholog.
Klasa II B brała udział w warsztatach integracyjno - profilaktycznych " Statek", które poprowadził szkolny socjoterapeuta p. S.Janek.
Tematem warsztatów była współpraca w zespole.
W klasie 3c odbyły się spotkania z psychologiem szkolnym Panią M.Kospin, która zaprezentowała dzieciom różne ciekawe pomysły na wyciszenie,
skupienie i koncentrację podczas lekcjji. W trakcie zajęć uczniowie poznawali również swoje mocne i słabe strony oraz sposoby panowania nad emocjami.
Klasa 3c również spotkała się z Panią psycholog Małgorzatą Kospin. Dzieci uczestniczyły w dwugodzinnych warsztatach pt. Uważność i spokój żabki.
Spotkanie dotyczyło emocji, radzenia sobie z agresją i stresem.
Klasa 5c brała udział w spotkaniach z psychologiem p. Małgorzatą Kospin:
-Zajęcia wychowawczo - profilaktyczne -Poznajmy siebie nawzajem
-Zajęcia wychowawczo - profilaktyczne- Mamy wiele wspólnego
-Warsztaty integracyjno - profilaktyczne -Statek z naszym socjoterapeutą Sylwestrem Jankiem
Odbyły się też warsztaty integracyjno - psychoedukacyjne z socjoterapeutą na temat wykluczenia społecznego.
W ramach tygodnia bezpieczeństwa klasy VII uczestniczyły w zajęciach na temat tolerancji, prowadzonych przez pracowników straży miejskiej.
1. Udział nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach:
-Konferencja „Różni i równi”
20 października koordynowaliśmy przebieg konferencji metodycznej „Różni i równi”. Konferencja odbyła się w rzeczywistości wirtualnej.
Goście, których zaprosiliśmy do współpracy, to specjaliści z całego kraju, którzy w praktyce zajmują się pracą z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi
wykluczeniem. Rozmawialiśmy o przyczynach i skutkach marginalizacji uczestnictwa niektórych uczniów w życiu szkoły czy w życiu społecznym w ogóle.
Przede wszystkim jednak poznaliśmy konkretne rozwiązania i narzędzia, które prelegenci wykorzystują w codziennej pracy na rzecz najmłodszych.
Wśród naszych gości znaleźli się specjaliści od edukacji wielokulturowej i przeciwdziałania przemocy rówieśnicze oraz ludzie pracujący z dziećmi chorymi
i niepełnosprawnymi.
-Szkolenie Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole.
-Szkolenie Arteterapia w pracy pedagoga i nauczyciela.
-Szkolenie Dysleksja, dyskalkulia i inne trudności - praca z młodzieżą z SPE
-Webinar Myślenie obrazami, czyli jak ułatwić dziecku z ASD rozumienie rzeczywistości
-Webinar Sensoryczne wsparcie dziecka z autyzmem w domu
-Webinar Zachowania trudne - klasyfikacja i przyczyny
-Szkolenie Integracja sensoryczna I i II stopień
-Szkolenie Metoda Tomatisa
-Szkolenie Metoda Johansena
1. Wyjście do:
-Baśniowej Kawiarenki na przedstawienie pt.”Brzydkie kaczątko” oraz „Pinokio”
-W szkole odbywają się zajęcia taneczne w SP111 z panem Darkiem Stelmasiakiem, w których uczestniczą zarówno dzieci zdrowe
jak i z niepełnosprawnością
Inne
-Spotkania Klubu Wolontariuszy SP 111 w których uczestniczą w nim dzieci zdrowe i dzieci niepełnosprawne. Odbyły się dwa spotkania:
6 X , 13 X - przygotowanie plakatów do akcji Pomóżmy zwierzętom
W świetlicy:
-we wrześniu odbyły się zajęcia pt: Poznajmy się czyli wspólne gry i zabawy integracyjne dzieci. Celem zajęć było umożliwienie lepszego poznania się uczniów,
budowanie zaufania i współpracy, integracja.
-w październiku odbyło się głośne czytanie bajek terapeutycznych M.Molickiej rozwijających postawę tolerancji, zrozumienia i akceptacji uczniów
z niepełnosprawnością ( autyzm, niepełnosprawność ruchowa, niedosłyszący itp.). Zajęcia miały na celu kształtowanie szacunku dla odmienności innych osób.
-Klasa IIb, bierze udział w międzynarodowym projekcie EMOCJE.. Pierwszy moduł " Kreatywność" przeprowadzony został 15 września podczas
światowego Dnia Kropki.Szczególnie w tym dniu uczniowie dostrzegli, że szacunek, empatia, to wspaniałe cechy, pomagające w codziennym życiu.
Głównym założeniem tego projektu jest pokazanie dzieciom, że ludzie nie tylko różnią się od siebie wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, etc.,
-W dn.23.11.2020r klasa IIb, realizowała drugi moduł międzynarodowego projektu EMOCJE. Moduł nosi tytuł WYOBRAŹNIA.
Po przeanalizowaniu całych zajęć dzieci kolejny raz stwierdziły , że podstawą pracy grupowej jest zrozumienie, szacunek, współpraca i tolerancja.
-Klasa 2b, w roku szkolnym 2020/21 przystąpiła do projektu " W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszech świat".
Pierwsze zajęcia z tego projektu pt. "Jak skutecznie działać w zespole" odbyły się 16.10. 2020r. Dzieci uczyły się współpracy w zespole, dowiedziały się,
że zaufanie , szczerość, pokora, wyciąganie wniosków, zrozumienie to podstawa zespołowego działania.
1. Wycieczki i wyjazdy integracyjne do:
2. Konkursy, w których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
Z okazji obchodów Tygodnia Tolerancji (12-15 XI 2019 r.) zostały przeprowadzone następujące konkursy:
-Konkurs na plakat promujący Międzynarodowy Dzień Tolerancji adresowany do uczniów klas I-III.
-Konkurs na ułożenie krzyżówki tematycznej, której rozwiązaniem jest hasło TOLERANCJA, skierowany do uczniów z klas III-VIII.
-Konkurs na krótki wiersz lub rymowankę, propagującą ideę tolerancji, dla uczniów z klas III-VIII.
3. Warsztaty
2) 19 XI 2019 r. - w ramach Szkolnej Akademii Rodziców - przeprowadzono warsztaty nt. „Trudności wychowawczych i sposobów radzenia sobie z nimi”,
4) Przeprowadzony został też cykl warsztatów integracyjno- profilaktycznych dotyczacych cyberprzemocy i hejtu w sieci. Zajęcia przeprowadzone zostały przez szkolnego socjoterapeutę.
4.Imprezy mające charakter integracyjny:
2) W okresie od listopada 2019 r. do lutego 2020 r. uczniowie klas I-IV, uczęszczający na pozalekcyjne zajęcia
„W drodze po samodzielność” rozwijali swoje umiejętności w zakresie przygotowywania zdrowych sałatek, poprawnego prasowania i składania ubrań,
własnoręcznego wykonywania kart bożonarodzeniowych oraz ekologicznych ozdób świątecznych z wykorzystaniem materiałów recyklingowych.
1) W ramach tygodnia tolerancji:
W listopadzie w naszej szkole odbył się Tydzień Tolerancji. Uczniowie wszystkich klas uczestniczyli w wielu wydarzeniach, warsztatach i spotkaniach. Wszystkie one miały charakter antydyskryminacyjny i uwrażliwiały dzieci na potrzeby, problemy i uczucia innych ludzi.
Odbyły się:
3) Odbyły się warsztaty integracyjno - interwencyjnych, które poprowadził szkolny socjoterapeuta m.in.:
5)Odbyło się spotkanie Klubu Dobrej Rozmowy. Tematem przewodnim był wpływ mediów na kształtowanie opinii publicznej.
6)Odwiedzili nas także goście z SP nr 26, by uczestniczyć w warsztatach p. Małgorzaty Mateckiej "Język nienawiści-język absurdu".
1) W ramach spotkań klas partnerskich odbyło się wiele wspólnych spotkań i klasowych uroczystości m.in.:
1. Udział nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach:
1) Przygotowane zostało krótkie przedstawienie po angielsku ,,Whats the matter, tiger? na podstawie historyjki w podręczniku Bugs Team 3.
Aktorami byli wszyscy uczniowie, również Ci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
2)W ramach tygodnia tolerancji:
Mogli w nim wziąć udział wszyscy uczniowie, którzy chcieli podzielić się z kolegami i koleżankami swoimi pasjami i talentami.
Na scenie wystąpili więc wokaliści, muzycy i tancerze. Były także pokazy zapaśnicze oraz prezentacje prac plastycznych.
Działania
związane z integracją wrzesień -
październik 2019 Zrealizowane
programy i projekty przez SP 111 z Oddziałami Integracyjnymi w zakresie
"wspieranie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w placówkach
oświatowych" 1. Wycieczki i wyjazdy integracyjne
do: -Wycieczka do Lasu
Łagiewnickiego -Wyjście pod pomnik Pękniętego
Serca i zapalenie zniczy. -Wizyta w Bibliotece Miejskiej 2. Konkursy, w których biorą
udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: A) Z okazji przypadającego na 5
listopada Dnia Postaci z Bajek, ogłoszono konkursy, w których bardzo chętnie
brały udział zarówno dzieci pełnosprawne jak i dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi: --Konkurs adresowany do uczniów
klas czwartych i piątych na ułożenie krzyżówki tematycznej, której
hasłem był wyraz BAJKA. --Konkurs dla uczniów klas
piątych, szóstych, siódmych i ósmych na bajkową grę planszową, wykonaną dla
dzieci z klas 1-3, przebywających pod opieką świetlicy szkolnej. B) W związku z organizowanym w dniu
28.X.2019 r. Dniem Rymowanej Tabliczki Mnożenia ogłoszono konkurs na
najciekawszy wierszyk, dotyczący tabliczki mnożenia. C) Z okazji organizowanego Tygodnia
Bezpieczeństwa (7-11.X) w naszej szkole został przeprowadzony konkurs na
najciekawszy plakat dotyczący bezpieczeństwa w sieci. 3.Warsztaty A)W ramach Akademii Rodziców
przeprowadzono: -26 września 2019 r.,-warsztaty nt. Integracji sensorycznej; -22 pażdziernika
warsztaty dotyczące zagadnień związanych z objawami ryzyka dysleksji i
dyskalkulii u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podczas godzinnego spotkania
zaprezentowane zostały różnorodne gry dla dzieci z ryzyka dysleksji,
jak również profilaktycznie wspierające rozwój dzieci z klas 1-3. B) Warsztaty dla uczniów klas
młodszych i starszych z udziałem uczniów z łódzkiej szkoły dla niewidomych, D) W ramach Tygodnia Bezpieczeństwa
odbyły się warsztaty nt. Sposób na bezpieczne przerwy - zabawy sensoryczne,
rozwijanie motoryki małej Od października ruszył autorski
program zajęć pozalekcyjnych „W drodze po samodzielność dla uczniów ze
Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi”. Z okazji Dnia Głośnego Czytania
29 października 2019 odbyły się zajęcia podczas których dzieci z klasy
trzeciej integracyjnej czytały książki swoim młodszym kolegom z klasy
pierwszej (integracyjnej). Uczestnictwo
uczniów, dyrekcji, nauczycieli, uczniów w
przedsięwzięciach włączających o charakterze artystycznym, sportowym
oraz w konferencjach, spotkaniach, szkoleniach: 1. Udział nauczycieli w
konferencjach, szkoleniach, warsztatach: Szkolenie specjalistyczne z
metody Tomatisa 23-24.09.2019 HPM Medical Szkolenie specjalistyczne z
metody Johansena 10-13.10.2019r. Organizowanie
przez SP 111 przedsięwzięć o charakterze włączającym o charakterze
artystycznym: 1. Wyjście do: - Baśniowej Kawiarenki na przedstawienie
pt.”Brzydkie kaczątko” oraz „Pinokio” Działania związane
z integracją Zrealizowane
programy i projekty przez SP 111 z Oddziałami Integracyjnymi w zakresie
"wspieranie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w placówkach
oświatowych" 1. Wycieczki i
wyjazdy integracyjne: - Wycieczka
klasy IIIc Szlakiem Piastowskim (Gniezno, Biskupin,
Kruszwica) (czerwiec) -Śladami
starych zawodów (kowal, wikliniarz, garncarz) - Bolimów, Piątek, Dzierżązna - Klasa IIIa odwiedziła Bibliotekę Publiczną nr 38 (marzec) -Ludzki język
łódzki – warsztaty - wyjście do
Biblioteki Miejskiej Otwarta, ul. Narutowicza 8/10 2. Konkursy, w
których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: -W I
Międzyszkolnym Konkursie Pisania Bajek „Moje magiczne miejsce” wyróżnienie zdobył
Miłosz Mucha (SP nr 111 w Łodzi) za pracę „O tym jak Chytrus zmienił
moje życie” -
Konkurs dla klas III, “SPRAWDZAMY WIEDZĘ W BIEGU”- Tabliczka
mnożenia -
Konkurs recytatorski “ Pamiętajcie o poetach” -
Uczeń naszej szkoły- JAKUB IŻYKOWSKI z klasy IIIA zdobył tytuł
Wicemistrza Ortografii w XVI ŁÓDZKIM KONKURSIE „MISTRZ ORTOGRAFII” KLAS III. - Uczniowie naszej
szkoły brali udział w IX edycji Ogólnołódzkiego
Konkursu Krasomówczego (marzec) -11 marca reprezentanci
naszej szkoły wzięli udział w XXVIII Bałuckich Spotkaniach Recytatorów w
Bałuckim Ośrodku Kultury „Na Żubardzkiej". - Konkursy
plastyczne związane z Tygodniem Promocji Zdrowia: l "My o
zdrowie swoje dbamy i zawody z nim związane znamy” l „Zdrowe
przekąski w moim domu” 3. Warsztaty
antydyskryminacyjne podczas Wiosennego
Tygodnia Zdrowia (klasy: IVc, IVb,
VIIa, IIa) 4.
Liczne warsztaty dla uczniów, przeprowadzone przez szkolnego socjoterapeutę: pt. Ściąga do gry słownej nękanie,
Legenda o pewnej wiosce i Start rakiety. Zakres warsztatów integracyjnych
związany był z rozwojem umiejętności społecznych w tematyce przemocy
rówieśniczej, konfliktu rówieśniczego i braku odporności psychicznej. 5.Kolorowa
Tolerancja Uczniowie klasy
7c uczestniczyli w symbolicznym zamalowywaniu obraźliwych napisów przy
ulicy Wojska Polskiego w ramach tegorocznej Kolorowej Tolerancji. Tematyka
spotkań: -Kwiecień
:Czy jestem odpowiedzialny za cały świat, -maj:
Wizerunek uchodźców i uchodźczyń w mediach -Uczniowie
klasy VIII przygotowali i przeprowadzili trening piłki nożnej dla klas IV-V
na zajęciach SKS. -Spotkanie
wielkanocne - wspólne warsztaty uczniów z naszej szkoły oraz podopiecznych SOSW
nr 4 -Śniadania
wielkanocne organizowane wspólnie z klasami partnerskimi 5 IV (piątek) -nasz absolwent -
osoba dorosła z autyzmem - p. Michał Bodura -
obecnie student Geoinformatyki na Politechnice Warszawskiej, Uczniowie klasy 4
c w ramach Wiosennego Tygodnia Zdrowia mieli wielką przyjemność uczestniczyć
w lekcji prowadzonej przez p Małgorzatę Matecką. Efekt stłuczonej szklanki -
to podsumowanie lekcji o relacjach rówieśniczych. W czasie zajęć uczniowie
rozmawiali o "złych słowach". Była to okazja do zastanowienia się
nad tym co słyszymy od innych ale i nad tym co mówimy innym. Czasem jedno
słowo, złe słowo może kogoś bardzo skrzywdzić. 10.W dniach 1-5
kwietnia 2019 r. w naszej szkole odbywał się „VIII Wiosenny Tydzień Promocji
Zdrowia”. Z tej okazji uczniowie uczestniczyli w wielu warsztatach i
spotkaniach, propagujących tematykę szeroko rozumianego zdrowia m. in.
właściwie zbilansowanej diety, ćwiczeń korekcyjnych i relaksacyjnych,
asertywności, szacunkui tolerancji oraz pierwszej
pomocy przed lekarskiej. Uczestnictwo
uczniów, dyrekcji, nauczycieli, uczniów w przedsięwzięciach
włączających o charakterze artystycznym, sportowym oraz w konferencjach,
spotkaniach, szkoleniach: 1. Udział
nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach: - kurs
OBSŁUGA TIK 27 III
- szkolenie Biofeedback - mózg rządzi w bibliotece
pedagogicznej Organizowanie przez
SP 111 przedsięwzięć o charakterze włączającym o charakterze artystycznym: 1. Wyjście do: -Muzeum Oświaty
(marzec) - Multikino
(maj) - teatr
Arlekin-
przedstawienie "O dwóch takich, co ukradli księżyc" (marzec) - IVc wybrała się do Teatru Nowego na spektakl "My,
psy" .Sztuka opowiadająca o psach, w której trwa dialog z młodym widzem
o bezdomności i wykluczeniu (marzec) - Przedstawienie pt.
"Sekret detektywa" w Baśniowej Kawiarence ( dn.28.02.2019r.) -Spotkanie z autorami
"Drogi do gwiazd" -Teatrzyk 111 na X
Międzyszkolnym Przeglądzie Teatralnym "Wszystko Gra" 28 marca aktorzy
Teatrzyku 111 wystąpili podczas kolejnej edycji Przeglądu w SP175. Tym razem
przygotowali zgromadzonej licznie publiczności przedstawienie na motywach II
cz. "Dziadów" A. Mickiewicza pt." Dziady inaczej".
Publiczność nagrodziła znakomite kreacje aktorskie naszych uczniów gromkimi
brawami. - XVI PRZEGLĄD
TEATRZYKÓW SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH „Teatr dla wszystkich” 27 marca w
Międzynarodowy Dzień Teatru miała bowiem miejsce już XVI edycja Przeglądu
Teatrzyków Szkół Integracyjnych. Wzięły w niej udział grupy teatralne z
trzech łódzkich, podstawowych szkół integracyjnych. Na deskach szkolnej scen
wystąpiło 80 uczniów w 6 spektaklach dla dwóch grup wiekowych.
Inscenizacje z wykorzystaniem różnorodnych technik teatralnych: teatru
aktorskiego oraz lalkowego opowiadały niezwykle barwnie ciekawe historie
inspirowane głównie baśniowymi motywami. Działania związane z integracją Zrealizowane programy
i projekty przez SP 111 z Oddziałami Integracyjnymi w zakresie
"wspieranie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w placówkach
oświatowych" 1. Wycieczki i
wyjazdy integracyjne do: Klasa
Ic była w pizzerii 3a udała się do
zoo. Vb była na
warsztatach za kulisami w Teatrze Wielkim w Łodzi Klasa IIIa odwiedziła Bibliotekę Publiczną nr 38 a 7.02 -
Muzeum Poznańskiego - Łódź z lotu ptaka 2. Konkursy, w
których biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - 4 marca zostały
przeprowadzone w naszej szkole eliminacje do ogólnołódzkiego
konkursu dla klas III " Mistrz ortografii" 2. W ZSZP nr 4
odbył się warsztat antydyskryminacyjny „Język nienawiści
– język absurdu”, poświęcony źródłom, przejawom i skutkom mowy nienawiści.
Uczniowie klasy VI b wzięli w nim udział. - 29 stycznia odbył
się bal karnawałowy dla najmłodszych uczniów naszej szkoły. Uczestnictwo
uczniów, dyrekcji, nauczycieli, uczniów w przedsięwzięciach
włączających o charakterze artystycznym, sportowym oraz w konferencjach,
spotkaniach, szkoleniach: 1. Udział
nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach: - szkolenie
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWYCH U DZIECI O ZABURZONYM ROZWOJU - PODEJŚCIA
BEHAWIORALNO-ROZWOJOWE 23-24.02., 15 h, organizator: Fundacja z ASPI-racjami Organizowanie
przez SP 111 przedsięwzięć o charakterze włączającym o charakterze
artystycznym: 1. Wyjście do: -Kina na film np.Kino Charlie w
ramach projektu "Nowe horyzonty edukacji filmowej" 8 stycznia klasy
5b i 5d wraz z wychowawcami brały udział w kolejnych zajęciach w Kinie
Charlie w ramach projektu "Nowe horyzonty edukacji filmowej". Tym
razem uczniowie obejrzeli film pt. "Przygody Nelly" (reż. Domonik Wesseley). -W dniu 14
stycznia 2019r.uczniowie klasy Va pod opieką
nauczycieli obejrzeli w Teatrze Pinokio spektakl, pt. „Urok Tuwima” Działania związane
z integracją Zrealizowane programy
i projekty przez SP 111 z Oddziałami Integracyjnymi w zakresie
"wspieranie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w placówkach
oświatowych" 2.
Obchody Dnia Życzliwości. 3.
Obchody Tygodnia
Tolerancji: -działania na
rzecz różnorodności, szacunku i otwartości, -spotkania i
warsztaty o charakterze antydyskryminacyjnym, -wystawa plakatów,
promujących pozytywne postawy i idee różnorodności, -udział wybranych
klas w spotkaniu z osobami niewidomymi- takie wydarzenia mają uwrażliwiać
naszych uczniów na potrzeby innych ludzi oraz uczyć ich otwartości i
serdeczności. -16 listopada
młodsze klasy obejrzały film na temat tolerancji, natomiast klasy VIII wzięły
udział w projekcji filmu „Cud purymowy”. -akcja „Akceptacja
i szacunek dla różnorodności”, wyrażona strojami i fryzurami uczniów. -wybrane klasy
wzięły udział w warsztatach zatytułowanych „Efekt stłuczonej szklanki –
czyli o słowach, które bolą”. Warsztaty poświęcone były zagadnieniom
związanym z tolerancją i szacunkiem wobec drugiego człowieka. 4.
Wycieczki i wyjazdy integracyjne do: -W sobotę 15
grudnia 2018r. uczniowie klas VIa, VIIa, VIIb, VIIIa
wraz z rodzicami uczestniczyli w akcji obrączkowania ptaków, która odbyła się
w Ogrodzie Zoologicznym. -22 listopada
klasy 2a, 2b, 3b wybrały się na wycieczkę. Najpierw obejrzeliśmy Groty Nagórzyckie. Przeszliśmy przez labirynt podziemnych sal,
korytarzy i wnęk w dawnej kopalni piasku kwarcowego. Następnie udaliśmy się
do Fabryki bombek w Piotrkowie Trybunalskim -Zajęcia
warsztatowe zorganizowane przez ŁKA - uczniowie z naszej Szkoły brali udział
w robieniu najdłuższego łańcucha, który będzie zawieszony na choince przy
Dworcu Fabrycznym. 5.Szkolny
Mikołajkowy Turniej Sportowy dla wszystkich uczniów naszej szkoły 6. Imprezy
integracyjne klas partnerskich: wspólny Dzień Życzliwości, wspólne andrzejki
i mikołajki, wspólna Wigilia i Dzień Życzliwości, Dzień Tolerancji. 7. Nowy cykl
zajęć edukacyjnych “Dni świadomości”: W związku z
obchodami Międzynarodowego Dnia Niewidomych oraz trwających w naszej szkole
obchodów Tygodnia Tolerancji, gościliśmy uczennice – Anię, Asię oraz Edytę ze
Szkoły Policealnej nr 20 w Łódzkiej Szkole dla Słabo widzących i Niewidomych
przy ul. Dziewanny - wraz z nauczycielem p. Małgorzatą Parmee.
Dziewczyny opowiedziały zgromadzonym na spotkaniu uczniom o tym, co ułatwia
im życie. Zaprezentowały sprzęt elektroniczny, który jest wykorzystywany
przez osoby niewidome na co dzień. Pokazały, jak prawidłowo pomagać i
właściwie przeprowadzać przez jezdnię ludzi z uszkodzonym
wzrokiem. 8. Konkursy, w których
biorą udział również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: -Konkurs na kartkę
Świąteczną Bożonarodzeniową -Konkurs „Ulubiona postać bajkowa” -Wybrani uczniowie
z klas VII i VIII brali udział w międzyszkolnym konkursie Świąteczne
inspiracje zorganizowanym przez SOSW nr 1 w Łodzi. 9.
Dnia 17 grudnia 2018 roku grupa dziewcząt pod opieką Renaty Bileckiej
kolędowała w Domu Dziennego Pobytu przy ulicy Jaracza 36. 10. Kilka
klas przystąpiło do ogólnopolskiej akcji: ”Marzycielska poczta”. Marzycielska
Poczta to akcja, która polega na wysyłaniu tradycyjnych listów i kartek do
chorych dzieci. 11. Zwiedzanie
Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego Uczestnictwo
uczniów, dyrekcji, nauczycieli, uczniów w przedsięwzięciach
włączających o charakterze artystycznym, sportowym oraz w konferencjach,
spotkaniach, szkoleniach: 1. Udział
nauczycieli w konferencjach, szkoleniach, warsztatach: -Konferencja dla
bibliotekarzy w ŁCDiKP ,,Uczeń ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi w bibliotece szkolnej Organizowanie
przez SP 111 przedsięwzięć o charakterze włączającym o charakterze
artystycznym: 1. Wyjście do: -Kina na film np. Grinch, Dziadek do orzechów i 4 królestwa, obejrzenie filmu pt.„Superbrat” -„Piękna
historia o akceptacji odmienności i odnajdywaniu swojego miejsca na ziemi
inspiruje do niesztampowego podejścia do zagadnienia
niepełnosprawności” -Planetarium, -Teatru Pinokio na
spektakl, pt. „Koralina”, -Teatru Arlekin, -Baśniowej
kawiarenki na przedstawienie pt.“Pastorałki” 2.Uczestnictwo w
warsztatach "Geometria mody"- każdy uczestnik zamienił się w
projektanta, który przygotował strój na bal w Pałacu Poznańskiego 4.Nauczyciele SP
111 na scenie Teatru Edukacyjnego Bohaterskiej Wyobraźni 28 listopada w nowo
otwartej pracowni dramy, mającej swoją siedzibę w SP 170 w Łodzi przy ul.
Miedzianej, odbyły się warsztatowe zajęcia profilaktyczne w formie teatru
edukacyjnego dla uczniów szkół podstawowych.W
spektaklu pt. „Nie bądź biernym obserwatorem” przygotowanym przez nauczycieli
łódzkich szkół pod kierunkiem p. Hanny Gzelli
uczestniczyli również nasi uczniowie.
-Wizyta w CEE Źródła ”Zwierzęta polskich lasów”
-Konkurs adresowany do uczniów klas trzecich i czwartych na ułożenie wykreślanki, w której trzeba było odnaleźć minimum 10
wyrazów tematycznie związanych z bajkami.
--Konkurs plastyczny dla uczniów klas 1-4 na portret ulubionej bajkowej
postaci.
C) Cykl warsztatów integracyjno- profilaktycznych dotyczacych
cyberprzemocy i hejtu
w sieci. dla uczniow klasy VIc
D) Cykl zajęć warsztatowych integrujących zespoły klasowe i rozwijających
umiejętności społeczne w klasach I - VIII. Zajęcia przeprowadzone zostały
przez szkolnego socjoterapeutę.
4.Imprezy mające charakter integracyjny:
W ramach tegorocznych obchodów
EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI (21 - 25 X)pod hasłem Dysleksja
- zasoby, zdolności, talenty została zorganizowana wystawa różnorodnych prac
uczniów.
21.09.2019 r. -konferencja Autyzm-standardy diagnozy i wsparcie systemowe
osób z ASD organizator: Fundacja z ASPI-racjami
podczas Kongresu Medycyny Fizykalnej i Rehabilitacji w Łodzi.
23 października 2019 r. Konferencja pt. „W towarzystwie dysleksji przez
życie” połączona z obchodami jubileuszu 25 - lecia
Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji
Marzec-maj 2019
-Spacer po Parku Helenów, Parku Ocalałych i Parku Śledzia, ulicą Piotrkowską.
Wyjścia te odbyły się w ramach programu Erasmus po polsku. Uczniowie z
naszej szkoły wraz z gośćmi brali też udział w warsztatach w Pałacu
Poznańskiego oraz w warsztacie antydyskryminacyjnym
na temat języka nienawiści. Odwiedzili także Centrum Dialogu Marka Edelmana,
Stację Radegast i Cmentarz Żydowski.
Klasa 6 d wraz z uczniami, którzy uczęszczają na etykę, wzięła udział w
warsztacie „Ludzki język łódzki”.
l „Piramida Zdrowego Żywienia”
- dla klas młodszych warsztat Efekt stłuczonej szklanki, czyli o słowach,
które bolą, dla starszych Język nienawiści - język absurdu
6. Spotkania Klubu Dobrej Rozmowy.
7. Imprezy mające charakter integracyjny:
Przeprowadzono też turniej gier i zabaw sportowych dla uczniów z Włoch,
Rumunii i Polski uczestniczących w projekcie Erasmus.
8. 1 - 5 IV - Tydzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole:
W ramach obchodów tego święta w naszej szkole podjęte zostały różnorodne
działania:
1 IV (poniedziałek), 4 IV (czwartek)
Klasy: VIa (w poniedziałek) oraz IIa, IIb, IIIa
( we czwartek) uczestniczyły w przestawieniu przygotowanym przez grupę
teatralną uczniów autystycznych Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi -
spektakl odbył sie w Teatrze Wielkim i cieszył się ogromnym zainteresowaniem
widzów, a aktorzy otrzymali gromkie brawa.
2 IV (wtorek)
Uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły okazali wsparcie dla osób z
autyzmem, ubierając się na niebiesko. Pojawiły się również elementy wystroju
klas w postaci niebieskich balonów czy galerii niebieskich obrazów.
O godzinie 10.00 - odbyło się spotkanie uczniów klas: VIa,
VIb, VId z gośćmi
specjalnymi , którymi byli:
-nasza absolwentka - p. Natalia Miazek - obecnie studentka Logopedii na
Uniwersytecie Bydgoskim.
Temat spotkania brzmiał: Świat widziany oczami autysty.
Podczas spotkania p. Michał opowiadał naszym uczniów o problemach osoby
z autyzmem w życiu codziennym, szczególnie w warunkach szkolnych,
funkcjonowania autystów na każdym etapie życia i udzielali porad, jak
bardziej wesprzeć osoby z autyzmem na różnych etapach rozwoju.
Następnie nasi absolwenci opowiedzieli króciutko o projekcie Mary Max -
nowatorskim programie, którego celem jest wsparcie osób z autyzmem i
zespołem Aspergera w nawiązywaniu kontaktów
koleżeńskich poprzez działalność wolontariatu koleżeńskiego.
Przez cały tydzień uczniowie na zajęciach wychowawczych rozmawiali z
nauczycielami na temat autyzmu, pogłębiając w ten sposób wiedzę na jego
temat.
9. Efekt stłuczonej szklanki w
IVc
- marzec- kurs Coaching
- 4 IV - Udział w konferencji Diagnostyczne,
terapeutyczne oraz funkcjonalne wsparcie dzieci z Centralnymi Zaburzeniami
Przetwarzania Słuchowego
-kwiecień- kurs NAUCZANIE METODĄ EKSPERYMENTU
- Uczniowie klasy
4c i 5a uczestniczyli w bardzo ciekawym spotkaniu z państwem Katarzyną i
Pawłem Ziemnickimi, autorami książki dla dzieci "Droga do gwiazd".
Jest to opowieść o Mikołaju Koperniku. Uczniowie zostali przez autorów zabrani
w niezwykłą podróż, która zaczęła się w XV-wiecznym Toruniu... i trwa do
dziś. Dzięki Planetarium EC1 spotkanie wzbogacone było o pokazy nieba i
planet. Na własne oczy uczniowie zobaczyli co to znaczy, że Kopernik
wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię. Po spotkaniu uczniowie mogli nabyć swój
egzemplarz książki z autografem.
styczeń-luty 2019
3a wybralła się na spotkanie w Ośrodku Ekologicznym
Źródła.
3. W dn. 6.03.2091r.
klasa IIIb gościła przedszkolaki z Przedszkola
Integracyjnego 114. Trzecioklasiści pomagali młodszym kolegom i koleżankom w
wykonaniu pracy plastycznej.
4. Imprezy mające charakter integracyjny:
- W dn.5.03.2019r. w klasie 3b odbyły się Urodziny Klasy połączone z
Ostatkami.
- 31 stycznia odbył się w SP 111 pokaz mody strojów narodowych krajów Unii
Europejskiej
Impreza ta związana była z udziałem naszej szkoły w pierwszej ogólnopolskiej
edycji konkursu pt Cześć Europo, W pokazie uczestniczyli uczniowie zdrowi i
niepełnosprawni.
- 5 - 8 II i 26 II - 1 III - kurs I i II stopnia biofeedback
-W dn.28.02.2019r. klasy Ia, IIa,
IIIb oglądały w Baśniowej Kawiarence przedstawienie
pt. " Sekret detektywa".
- Ostatni piątek przed feriami upłynął w naszej szkole pod hasłem
bezpieczeństwa. Młodsze dzieci obejrzały słowno-muzyczny spektakl, który pod
okiem nauczycieli, przygotowali uczniowie klasy 3a.
Starsi uczniowie obejrzeli natomiast etiudę teatralną „Kevin sam w
domu”, którą pod opieką nauczyciela przygotowali uczniowie klasy 6d.
listopad - grudzień 2018
1. Spotkanie Mikołajkowe uczniów z naszej szkoły z dziećmi ze Specjalnego
Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 4 dla Dzieci Niesłyszących i Słabosłyszących w Łodzi.
-Autyzm wyzwaniem naszych czasów. Problematyka funkcjonowania osób z ASD od
diagnozy aż do dorosłości - konferencja