Informacje dla Rodziców
Zestaw podręczników obowiązujących w SP 111 w roku
szkolnym 2021-2022
(pobierz plik.doc)
termin: |
12.11.2021 r. |
07.01.2022 r. |
02.05.2022 r. |
17.06.2022 r. |
23.06.2022 r. |
Razem 5 dni |
Informacje dotyczące ubiegania się o pomoc materialną dla uczniów
Szanowni Państwo,
poniżej znajdą Państwo informacje
dotyczące ubiegania się o pomoc materialną dla uczniów
(w formie stypendium i zasiłku szkolnego) na rok szkolny 2019/2020.
Informacje zamieszczone są również na
stronie Urzędu Miasta Łodzi
https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/nauka-i-edukacja/stypendia/stypendia-i-zasilki-szkolne/
Informacji udziela również pedagog szkolny.
Dokumenty:
|
REGULAMIN przyjmowania wpłat i korzystania z obiadów szkolnych.
Z obiadów szkolnych mogą korzystać
uczniowie oraz pracownicy szkoły.
Uczeń zapisany na obiady w miesiącu
wrześniu znajduje się na stałej liście
konsumentów, która obowiązuje do końca roku szkolnego.
Rezygnacja z obiadów może nastąpić po
bezzwłocznym zgłoszeniu tej decyzji
na 3 dni przed rozpoczęciem następnego miesiąca, w którym uczeń nie
będzie jadł obiadów.
Zgłoszenia może dokonać rodzic lub uczeń osobiście lub telefonicznie w
sekretariacie pod nr 42 633 12 56.
Wpłaty za obiady przyjmowane są w
ostatnim tygodniu miesiąca poprzedzającego w dniach 25 – 30 (w dni
robocze).
Jedynie za m-c wrzesień i styczeń wpłaty należy dokonać w pierwszym
tygodniu miesiąca tj. 1 – 7 (w dnia robocze).
W przypadku nie uiszczenia opłaty w podanym terminie, uczeń zostanie
skreślony z listy obiadowej.
Absencję dziecka należy zgłosić w
pierwszym dniu choroby osobiście lub telefonicznie w sekretariacie
szkoły lub pod numerem telefonu 42 633 12 56. Informujemy, że koszty
obiadu za ten dzień nie są zwracane.
Zwrot dotyczy kolejnych dni nieobecności, które dokonujemy w następnym
miesiącu żywieniowym.
Obiady wydawane są w dwóch turach:
- dla dzieci młodszych klasy I-III - 11.40-12.00 pierwsza długa przerwa
- dla dzieci starszych klasy IV-VI - 12.45-13.05 druga długa przerwa
- dla uczniów najstarszych klas VII - 13.50-14.05 trzecia długa przerwa
Wyprawka szkolna (300zł)
W związku z licznymi pytaniami z Państwa strony, informujemy, że wyprawka
szkolna w wysokości 300zł
obowiązująca od roku szkolnego 2018/2019 nie jest przeznaczona na zakup
podręczników.
Podręczniki nadal są darmowe.
Niezbędne
informacje:
Program „Dobry Start” – 300 dla ucznia W ramach rządowego programu „Dobry Start” na wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny przysługuje jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł. Świadczenie to przysługuje na każde dziecko uczące się w szkole, do ukończenia 20. roku życia, dla dzieci niepełnosprawnych - do ukończenia 24. roku życia. Wsparcie przysługuje niezależnie od posiadanego dochodu. Jak dostać świadczenie dobry start? Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Kiedy i jak złożyć wniosek? Nie musisz iść do urzędu. Już od 1 lipca 2018 r. możesz złożyć wniosek on-line przez bankowość elektroniczną lub przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.empatia.mrpips.gov.pl Od 1 sierpnia 2018 r. można składać wnioski drogą tradycyjną (papierową) w punktach przyjęć wniosków Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi. W przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej wnioski należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2018 r. Ważne! Złożenie wniosku w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września. Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.
Szczegółowe informacje
można uzyskać w Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi na stronie
www.css.samorzad.lodz.pl,
|
Szanowni Uczniowie klas VIII! Szanowni Rodzice!
W związku z rozpoczęciem w
dniu 13 maja 2019 r. naborem elektronicznym do szkół ponadpodstawowych
przekazujemy
Państwu informacje w tym temacie. Przypominamy, że: logowanie należy
przeprowadzić na stronie
lodzkie.edu.com.pl;
każdy uczeń sam ustala sobie login i hasło; logowanie trwa do 25 czerwca br.
i nie ma znaczenia, kiedy w tym okresie
uczeń się zaloguje ; system przydziela kandydatowi tylko jedno miejsce w
jednej klasie ze wskazanych przez niego;
liczy się liczba punktów uzyskanych przez kandydata, a nie kolejność
preferencji.
W rekrutacji na rok szkolny
2019/2020 uczeń będzie mógł wybrać dowolną liczbę oddziałów w
dowolnej liczbie szkół,
a nie jak w poprzednich latach: dowolną
liczbę oddziałów w obrębie tylko trzech szkół. Szczegółowe informacje
zawarte
są w załączniku do uaktualnionego zarządzenia Nr 41/2019 Łódzkiego Kuratora
Oświaty z dnia 31 stycznia 2019 r.
http://www.kuratorium.lodz.pl/wp-content/uploads/2019/02/z41.pdf.
Dokumenty dotyczące rekrutacji uczniów do
klas pierwszych na rok szkolny 2020/2021
wniosek - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania
danych osobowych
(pobierz plik .doc)
zgłoszenie - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
(pobierz plik .doc)
Harmonogram rekrutacji do klasy pierwszej szkoły podstawowej
rok szkolny 2020/2021
(pobierz plik .doc)
Terminy postępowania rekrutacyjnego,a także terminy składania dokumentów
do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych
na rok szkolny 2020/2021
(pobierz plik .doc)
|
Informacje na temat stypendiów i zasiłków szkolnych
do
pobrania
(plik .pdf)
Porady dla
Rodziców
Zachęcamy do lektury:
10 porad dla rodziców dotyczących bezpiecznego
korzystania z Internetu przez dzieci
(plik .pdf)
10 kroków ku temu by stać sie lepszym rodzicem (plik .pdf)
UWAGA dopalacze! Gdzie szukać pomocy?
|
![]() |
Informacje nt. legitymacji szkolnych
Szanowni Rodzice, w związku z
wymogami Urzędu Transportu Kolejowego, proszę dopilnować, by Państwa dziecko
miało
wpisany pesel na legitymacji szkolnej i aby opatrzony był ten wpis
pieczęcią szkoły. Legitymacja bez takiego
wpisu jest nieważna i nie uprawnia do zniżek komunikacyjnych. Poniżej pisma
urzędowe w tej sprawie (format .pdf):
Pismo Urzędu Transportu Kolejowego
Pismo Kuratorium Oświaty
"NIE POZWÓL DOROSNĄĆ PRZEMOCY"
800 112 800
Powstała Infolinia Oddziału Interwencji Kryzysowej. Pod numerem
800 112 800 możemy anonimowo zgłosić
jakiekolwiek niepokojące nas zachowania wobec najmłodszych. Nie chodzi tu tylko
o przemoc fizyczną,
ale również psychiczną, a także zaniedbania wobec najmłodszych. Całodobowo i
bezpłatnie z numeru mogą
korzystać zarówno ofiary przemocy, jak i świadkowie. Infolinia działa przy
Oddziale Interwencji Kryzysowej,
gdzie można również skorzystać z porad psychologa.
Ofiary przemocy niejednokrotnie boją zgłaszać, że potrzebują pomocy. Dlatego
widząc, że coś się dzieję
możemy im pomóc. Zatrważające jest to, że większość z nas nie reaguję, a jak
mówią statystyki przemocy
w rodzinie jest coraz więcej. Jak podaje "Dziennik Łódzki" w okresie od stycznia
do września tego roku
założono 728 tzw. niebieskich kart, natomiast przez cały rok 2012- 604!
"Niebieska karta", to program przeciwdziałania przemocy, który działa od 1998
roku. Jego celem jest
informowanie o przysługujących prawach i możliwości skorzystania pomocy
pokrzywdzonym.
"Niebieska karta", to swojego rodzaju "dziennik" śladów i przebiegu wydarzeń,
podjętych czynności,
a także gromadzenie informacji z interwencji domowych i stały kontakt z
zagrożoną rodziną.
W Urzędach, komunikacji miejskiej, na przystankach możemy spotkać plakat
"NIE POZWÓL DOROSNĄĆ PRZEMOCY",
który promuję akcję:
Instytucje wspierające rodzinę i pracę
szkoły
(plik do pobrania .doc)
Informacje
Narodowego Funduszu Zdrowia
dotyczące zmian w dokumentowaniu prawa do usługi medycznej
pobierz (plik w formacie .pdf)